سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























به نام حضرت دوست

حضرت علی (علیه السلام) فرمودند:

من دوازده آیه از تورات برگزیدم و روزانه سه نوبت درانها می نگرم

.

آیه اول: ای آدمیزاد تا آن هنگام که در تحت قدرت وسلطنت من هستی از شکوه هیچکس پروا مکن و بدان که قدرت و سلطنت من بر تو همیشه و جاودان است

.

آیه دوم:ای آدمیزاد تا آن هنگام که خزانه ها از ارزاق پر دارم از نرسیدن روزی خویش نگران مباش و بدان که خزانه من پیوسته پر خواهد ماند.

 

آیه سوم:ای آدمیزاد تا آن هنگام که مرا توانی یافت به کس دیگر دل مبند و بدان که هر وقت مرا جویا شوی نیکوکار ونزدیک به خود خواهی یافت.

 

آیه چهارم:ای آدمیزاد به حق خود سوگند که من دوست دار توام پس به حقی که بر تو دارم سوگندت می دهم دوستدار من باش.

 

آیه پنجم:ای آدمیزاد تا آن زمان که هنوز از صراط نگذشته ای از خشم من ایمن منشین.

 

آیه ششم:ای آدمیزاد همه چیز را برای تو آفریدم و تو را به خاطر عبادت خود پس مبادا در این راه از آنچه برای تو آفریدم درگذری.

 

آیه هفتم:ای آدمیزاد تو را از خاک وپس از آن از نطفه،علقه ومضغه ساختم و آفرینش تو مرا رنجش و دشواری نداشت.اینک مپنداری که از رساندن قرص نانی به تو دچار رنج و دشواری شوم.

 

آیه هشتم:ای آدمیزاد محض خاطر خویش که خیلی ضعیفی بر من آشفته می شوی، لیکن به خاطر من بر خود آشفته نمی شوی.

 

آیه نهم:ای آدمیزاد روزی تو بر من واجب است و مرا بر تو نیز فرایض است،لیکن آگاه باش اگر در انجام فرایض نسبت به من سر پیچی کنی،من آن نیستم که از فرایض و عهد خویش سر باز زنم.

 

آیه دهم:ای آدمیزاد هر کس تو را برای خویش می خواهد اما من تو را برای خودت می خواهم ،پس از من مگریز.

 

آیه یازدهم: ای آدمیزاد اگر به آنچه روزیت کردم راضی وخشنود باشی،جان و تن خویش درآسایش و راحتی نهاده ای و انسان سزاوار و ستوده ای هستی.ولی اگر به قسمت من رضایت ندهی چنان دنیا را بر تو مسلط سازم که همچون چوپانی که حیوان وحشی یابد دربیابان حیران و سر گردان گردی،وبه هر حال برتر از آنچه روزی بر تو قسمت کردم دست نخواهی یافت،که انسانی بس نا سزاوار و ناشایسته ای.

 

آیه دوازدهم:ای آدمیزاد هر گاه در برابر من به بندگی ایستادی چنان باش که بنده ای خاکساردر برابر پادشاهی شکوهمند ایستاده است،وچنان باش که در منظر خویش مرا یابی که اگر تو مرا نتوانی دید من تو را همیشه می بینم.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/13ساعت 10:22 عصر توسط ققنوس نظرات ( ) |


Design By : Pichak